Ida och Andreas galna liv

Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Nattugglan här! ;)

Av Ida och Andrea - 24 juni 2014 01:14

Hej på er! Hoppas att ni har det bra därute i natten, själv kunde jag inte sova så varför inte skriva lite här tänkte jag! ;) Idag blev det inget med att jag och mamma åkte till Västerås för hon var för förkyld, men imorgon ska vi åka istället. Idag har det varit en chill dag, mamma och pappa har tagit det lugnt och jag, min bror och min syster har kollat på "Frost" (Frozen på engelska) och disneys "Rapunzel". Min syster som fyller 4 år snart älskar prinsessor och hon kan nog vartända disneyprinsess namn som finns! ;) Hon kan varje sång ur måååååånga av filmerna och ja, hon är en duktig 3åring! :)


Men nu ska jag skriva lite om 5SOS tänkte jag. Jag skriver lite till av det som jag skulle ha skrivit häromdagen men som raderades. Iallafall så ska jag börja presentera vem som är vem och vad dom spelar i bandet, och lite vilken musik stil dom har. :)


5SOS = 5 Seconds Of Summer.

Ashton Irwin. Född 7:e Juli 1994, fyller 20 år. Anshton spelar trummor och sjunger.

Luke Hemmings. Född 16:e Juli 1996, fyller 18 år. Luke spelar gitarr och är leadsinger. (Svenska ordet?)

Calum Hood. Född 25:e Januari 1996, har fyllt 18 år. Calum spelar bas och sjunger.

Michael Clifford. Född den 20:e November 1995, fyller 19 år. Michael spelar gitarr och sjunger.


5SOS är inget vanligt band, dom är ett punk/pop och rock/pop band vilket är lite annorlunda för det brukar inte vara så vanligt att det helt plötsligt (eller ja för snart 3 år sedan då) kommer ett nytt pojkband med 4 medlemmar och börjar sjunga rock och ja, det jag sa förut. Det hela började med att Luke, Calum och Michael gick på samma skola och Luke började lägga upp nån cover som han gjorde själv. Michael och Luke hatade varandra för ingen anledning, det bara var så har dom själva sagt. En dag bestämde dom sig för att göra covers tillsammans som ett "band" på 2 personer och helt plötsligt var deras vän Calum med i bandet oxå, för han var vän med både Luke och Michael. Sedan behövde dom en trummis och då kände typ Calum eller Michael Ashton så dom frågade om han ville komma och spela på ett gigg som dom hade bokat in, det skulle komma typ 200 personer sa dom till Ashton men det kom 12... Efter gigget så pratade Luke, michael och Calum om dom tyckte att Ashton skulle få vara med i 5SOS och ja, det fick han så när dom la ut en julsångscover på YouTube den 3:e December 2011 så var dom helt och håller förenade och blev ett riktigt band som två år senare skulle vara på turné med One Direction och leve livet! ;) I år är dom ju oxå med på deras turné Where We Are Tour 2014 och är förband till 1D. I år den 3:e December fyller dom alltså 3 år! Yayy! :)


Jahap det var "lite" om dom, mer info och ja mer om dom kommer ju! Jag kommer skriva nyheter om vart dom är eller vad dom gör så det kommer nog bli toppenbra! ;) Det konstigaste av allt är att jag hade allt detta i mitt huvud! xD jag lovar er att jag inte läste på innan jag skrev! :) Jag har tillochmed bokat deras Deluxe-EP som släpps på Fredag! Jag längtar såååå mycket tills den kommer på Måndag förhoppningsvis! :D


Jahapp... Man kanske ska gå och lägga sig då...? ;) Det är ju ganska sent! Klockan är 1:45...! Har kollat på 3 stycken jättebra deckare med mamma och pappa ikväll så jag är trött nu! Imorgon SKA jag upp tidigt och åka till Västerås. Hahah, godnatt fina ni! ♥ Hoppas att ni som sover eller ska sova, sover VÄLDIGT gott och skönt inatt! :) Vi får se om jag skriver imorgonnatt eller om det blir på Onsdag för jag kan ju vara jättetrött efter imorgon....! Hoppas att ni gillar våran lilla blogg och vi skulle jättegärna uppskatta om ni kommenterar vad ni tycker är bra/dåligt eller om det är något speciellt som vi ska ta upp! :) 


Puss och Kram! :*

//Ida ♥


P.S Se upp för alla idioter därute! Jag vet hur det känns att bli mobbad, kallad fula saker, ignorerad eller att någon har ljugit om något...! Om ni behöver hjälp eller stöd (oavsett ålder) så kan ni alltid höra av er till mig! ♥

Mail: ida@goldenkite.com eller tut300@gmail.com

Kik: idacha

Puss! :*

D.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida och Andrea - 26 juli 2014 02:24

Hej hörrni!!! Ida och jag fick en fråga om vi har en mail. Svaret är ja. Den heter idaochandreasgalnaliv@hotmail.com Där kan ni kontakta oss om ni vill ställa personliga frågor :)   //Andrea ...

Av Ida och Andrea - 26 juli 2014 01:40

Det var ett tag sedan jag skrev nu men jag har inte haft tillgång till min dator... Men nu är jag tillbaka!    När jag loggade in inatt så märkte jag att vi hade fått 3 (!) nya frågor och det gjorde mig väldigt glad!   Fortsätt gärna fråga! :) Jag ha...

Av Ida och Andrea - 25 juli 2014 14:22


Hej på er!!!   Azzå jag har haft dom två mest fantastiska dagarna på länge!!!! Bilder och videoklipp kommer lägst ner. I förrgår var jag och mamma nere i Borgholm (Öland) på allsången där dansbandet Barbados skulle spela. Jag var mer än lycklig ö...

Av Ida och Andrea - 10 juli 2014 16:41

~Bellas pov~ - Men kom igen nu Paris! Ni kan bättre än så där! Ta i nu då!!! sa Mike och alla skrattade. Killarna körde igenom några låtar och när dom spelade "She looks so perfect" tittade Luke mig rätt i ögonen. Jag trodde jag skulle dö när jag ...

Translate

Presentation


Ida och Andreas Galna Liv handlar om en nykläckt 13 årings och en snart 17 årings galna liv med och utan varandra. Här kommer du att få läsa allt mellan himmel och jord. Hoppas ni kommer gilla den!

//Ida & Andrea

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kontakta oss!

Mail: idaochandreasgalnaliv@hotmail.com

Kik: Ida- idacha

       Andrea- Andrea_Saade_Lundahl

Omröstning

Vilka är bäst? ♥
 5 Seconds Of Summer
 One Direction
 The Fooo
 The Vamps
 The Wanted

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards